tirsdag 12. mai 2009

Takk til de som holder en stakkar oppe

Det skal sies at selv om jeg har et rykte på meg for å kunne mye, så er det ikke alltid at det kommer så godt frem nåt det virkelig gjelder. Tvert imot; jeg har en tendens til å fryse på prøver og innleveringer og får alvorlig angst og vegring. Ikke kult.

Uansett, det finnes noen der ute som har havnet sammen med meg på samarbeid i lab og andre forsøk i forskjellige fag. Disse menneskene fortjener recognition og kudos. Uten dem hadde jeg nok ikke stått her i dag. Jo, det hadde jeg, men altså, ikke ødelegg øyeblikket din kverulant.

Takk til Ragnar Leiros - som tolerer at jeg kommer halvseint til fysikkforsøk og lener meg over og skriver av det han har brukt tid på å finne ut. Jeg håper mine få kommentarer har vært innsiktsfulle nok til at jeg ikke har vært ren dødvekt, Rægg.

Takk til Gitte Bekkedal, som på tross av at hun er et arbeidsjern og systematisk, har sett seg snill nok til å dra latsabben meg med på kjemiforsøk. For pokker ta - hun hadde gjort det bedre alene. Forhåpentligvis veier min kritiske vurderinger av figurer og sære huskregler samt villighet til å vaske opp all slags dritt noe opp for min udugelighet i kvantitativ og kvalitativ lab.

Sist, men ikke minst, takk til Hanne Kivle, som også har måttet slitt med en særdeles konsentrasjonsvanskepreget sullik på sida som hele tiden kommer med usaklige kommentarer på de mest upassende øyeblikk (forsøk, red. anm.) og som om ikke det var nok, har den frekkheten til å naske til seg hennes hardt fremarbeidede rapporter som mal til mine egne (jeg prøver kopiere så lite som mulig Hanne, jeg sverger). Som om ikke dette var nok må hun også tåle at jeg kommer nervøs og nedbrutt og klager over at jeg ikke har levert rapportene mine - som selvfølgelig bare er min egen feil.

Hvis det er andre som føler de hører med i denne gjengen, så beklager jeg bare at du ikke kom med. Men, som de sier i Belgia; det er sent og jeg er trøtt. - Bare på belgisk. Eller, dvs., de snakker jo enten nederlandsk eller fransk i Belgia. Shit, hva blir det da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar