onsdag 15. april 2009

Machinima!

Machinimadefinisjon (wiktionary.org):
  1. (video games, filmology) The rendering of computer-generated imagery using low-end (real time) 3D engines such as those found in video games, as opposed to the high-end, complex 3D engines used by professionals.
  2. (video game genre, filmology) The genre of films created by such techniques.
Machinima er med andre ord filmatiseringer laget i et datasspill e.l.. Dette er veldig interessante greier, og jeg skal nå introdusere den gjengse n00b for fenomenet.

Rooster Teeth
Rooster Teeth er mest kjent for serien Red versus Blue, som tar plass i Halo-universet, om enn en veldig useriøs og sinnsyk versjon. Serien omhandler stort sett to dysfunksjonelle grupper med hver sin farge på romdrakten, som forsøker iherdig å banke dritten ut av hverandre. Needless to say; hilarity ensues.

Disse gutta er så gode at de har fått lov av Bungie (produsenten av Halo) til å distribuere og selge DVDer med materialet sitt.

Her finner du hjemmesiden deres, med mange andre serier de har laget også.

Første episode:


Smooth Few Films
Min personlige favoritt, disse gutta lager et heidundrandes "reality"-show som heter The Leet World, om en gjeng terrorister og kontraterrorister som må leve sammen i et hus og klare strabaser som å vaske opp, prate sammen, og... av og til, banke gørra ut av hverandre med dødelig utfall. Hei hvor det går. Legg spesielt merke til det ultrakule stemmeskuespillet. Disse gutta har det gøy med det de gjør, og det synes... eh, høres.

Hjemmesiden deres ligger her.

Dette er traileren for The Leet World


The Duo Group
Jeg kan ikke så mye om disse gutta, annet enn at de har laga en av de beste machinimaene jeg noen gang har sett, og sannsyligvis kommer til å se. Den er laget av ren badass og vinn.



Sangen heter "Last Farewell Ride", er skrevet av en fyr som heter Beck, og gir meg frysninger ned på ryggen. Fy feite. Jeg tror jeg har en oversettelse jeg lagde en gang liggende her.

Uansett, deres nettside finner dere her.

Håper dere alle kan finne et nytt medium og en ny kunstform å få endeløse timer med *gratis* underholdning fra. Cheers!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar